miercuri, 11 decembrie 2013

PRAJITURA TURNATA CU MERE

Ia cu mere neamuleee...! Acum, ca tot s-a instalat iarna pe la geamuri, iar oferta de fructe e variata doar la cate soiuri de mere "se egzista" pe lume, e cazul sa dam iama in rezerva din camara si sa mai golim din lada de mere, ca avem si o reteta noua, numa' buna de pregatit si halit. Si cum astenia de toamna tarzie isi poate spune cuvantul chiar si prin musuroiul de furnici harnicute, iata, va prezint o reteta la care aluatul nu se framanta deloc, ba din contra, se prepara "la lingura", urmand sa aiba consistenta curgatoare, ceva mai groasa decat cea de clatite. De aici si numele de "turnata", nu la SRI, ci in tava si mai apoi pe calea grumazului, una cate una, pana la marea pierzanie din tava.


Reteta preluata de la Laura Sava, cu mici modificari, 
ca ma furnica-n lingura sa fac altfel.

INGREDIENTE
- 4 oua
- 18 linguri de ulei
- 14 linguri de lapte
- 14 linguri de zahar
- 24 linguri de faina
- 2 lingurite de praf de copt
- cca 1,5 kg de mere
- zahar, dupa gust si in functie de soiul de mere
- zeama de la o jumatate de lamaie
- scortisoara
- sare

PREPARAREA
Merele, spalate si curatate de coaja se rad pe razatoarea cu gauri mari,
se pun intr-o cratita pe foc, impreuna cu zahar si zeama de lamaie si se calesc,
pana scade toata zeama lor. Dupa ce se racesc se adauga scoatisoara.

Intre timp, se bat ouale intregi cu zaharul si sarea, 
pana ce compozitia devine pufoasa. 
Se adauga uleiul, lingura cu lingura, timp in care se mixeaza continuu compozitia.
Se adauga, alternand, laptele cu faina amestecata cu praful de copt.

Se tapeteaza o tava de 30/23 cm cu foaie de copt sau cu unt si faina,
si se toarna jumatate din aluat care se coace 10 minute
 in cuptorul incins la 180 de grade Celsius. 
Se scoate din cuptor si pe deasupra se distribuie uniform merele calite,
apoi se toarna restul de aluat si se baga din nou la cuptor, 
pana cand se rumeneste si este coapta prajitura.
Simplu ca buna ziua, buna ca o ... prajitura cu mere,...turnata.

POFTA BUNA!!!

7 comentarii:

TeoBcatar spunea...

O pufosenie buna la orice ora!

Adina spunea...

Minunata,multumesc de reteta !;)

Unknown spunea...

Minunata! Rapida si delicioasa, cum imi plac majoritatea retetelor. Eu fac ceva in genul asta cu branza, cu mere insa n-am incercat insa v-a urma in curand :)

Any spunea...

Foarte buna, insa am facut-o mereu cu "ricotta", n-am incercat-o niciodata cu mere.
Gabi, am facut retata ta de prajitura cu mere si bezea, o nebunie. Am pus reteta si pe blog. Multumesc mult!
Any

Gabriela Cara spunea...

Se poate face si cu branza, dar si cu mere, oricum e super usoara reteta si rapida. Urmeaza sa o fac si cu branza ( ricota). Va pup!

Anonim spunea...

Draga Gabi, am executat prajiturica ieri si a iesit super pufoasa si gustoasa:) Am avut insa emotii pentru ca nu se cocea desi trecusera 45 de minute. Pana la urma a fost OK. Merci mult pentru reteta. Este perfecta! Sarbatori fericite si felicitari pentru blog:) Muahhhh
Diana

Unknown spunea...

Super buna!!! In 2 saptamanii am facut-o de 3 ori la cerintele sotului meu si a fetitei mele!