vineri, 30 octombrie 2009

PRAJITURA PASIUNE INTUNECATA

Ce nume morbid poate sa aiba?! Ceva de speriat! Da, dar gustul...

Zilele trecute am revazut cu mare placere filmul Ciocolata cu dragoste. Si acum, ca si prima data, mi-a facut asa o pofta de ciocolata, in toate formele ei, de imi venea, (la acea ora barbar de tarzie, cam 3 dimineata), sa scobesc prin ungherele bucatariei, in speranta ca mai dau de un ciot de ciocolata. Eram mai rau ca o gashca de gravide. Eu, care nu ma dau in vant dupa ciocolata, eram cu stomacul in mijlocul unei tornade tropicale si daca ma vedeai cum cautam prin toate cutiile, sertarele si dulapurile, ziceai ca sigur am intrat in sevraj. Fara rezultat! Ofticat la culme si convins ca onorabila mea consoarta a dosit temeinic orice molecula de ciocolata (stie ea de ce), incerc un compromis nefavorabil si cunoscand o reteta "de la mama ei" de ciocolata calda, deschid frigiderul sa iau lapte. Si am ramas stana de piatra. Pe raftul de sus trona o "bezna" rotunda, lacrimand siroaie de ciocolata. Fata morgana. E clar, o luasem pe aratura. Deja visam cu ochii deschisi bazaconii de ciocolata, cu rauri de ciocolata, presarate cu fulgi de ciocolata, cu blat din ciocolata, cu ciocolata peste alta ciocolata ... cu multa ciocolata. Ca in filmele cu prosti, am ramas cu dintii la aerisit, privind fara sa clipesc spre platoul din fata mea. Si as mai fi stat asa, dar m-a trezit piuitul frigiderului, piuit de genul: "Tantalaule, ori iei ceva, ori inchide, in puii mei usa, ca mi-e cald".

Am atins-o. Era acolo. Facuta-n ciuda mea. In ciuda subitei mele pasiuni. Rotunda si neagra. Plinaaa ochi de ciocolata.

Al draq chin, ca trebuia sa rabd pana a doua zi ca sa ma pot atinge de ea, ca sigur n-avea toate pozele facute si daca faceam imprudenta sa-i stirbesc integritatea, al meu era scandalul. Cu capsa pusa, am inchis incet frigiderul si m-am ascuns sub patura. Era 3 dimineata, asa ca nu mai trebuia sa astept prea mult. Am adormit mestecandu-mi limba si am visat-o. Adevarat nume are. Cel mai potrivit:

PASIUNE INTUNECATA

Si nu e deloc morbida. Nici malefica.

Din contra! E DIVINA!

Multumita retetei ISABELEI.

INGREDIENTE BLAT
- 3 oua
- 130 g zahar
- 70 g de nuca macinata
- 70 g de faina
- 2 lingurite rase praf de copt
- 40 ml cafea expresso
- 130 ml de ulei
- 90 ml de lichior de ciocolata

INGREDIENTE SIROP
- 80 ml de cafea expresso
- 50 ml de lichior de ciocolata

INGREDIENTE GLAZURA
- 100 g ciocolata cu lapte
- 100 g unt
- 3 linguri de zahar
- 3 linguri de lapte

PREPARARE
Se separa galbenusurile si se pun intr-un castron
impreuna cu zaharul tos...

...apoi se freaca spuma. Se adauga putin cate putin uleiul...

...apoi 40 ml cafeaua expresso...

...urmata de 90 ml lichior de ciocolata.

In crema nou obtinuta se inglobeaza albusul batut spuma,
cu un praf de sare.

Nuca se macina cat mai fin.

Separat, se amesteca faina cu praful de copt...

...si se adauga toate la crema.

Rezultatul se toarna in forma de tort,
tapetata pe fund cu hartie de copt
si se coace la 175 grade Celsius, cca 40 minute.
Se incearca cu paiul, iar daca iese curat, blatul e gata.

Se insiropeaza fierbinte cu amestecul de cafea expresso si licior de ciocolata.

Dupa ce s-a racit se acopera cu o glazura de ciocolata preparata astfel:
Zaharul se dizolva in lapte la foc mic.
Se adauga ciocolata, urmata de unt si se amesteca
pana la omogenizarea completa. Atentie, sa nu fiarba!
Se lasa la racit si se pune pe prajitura,
cand glazura ajunge la temperatura mediului ambient.

Se mai pastreaza un pic din ea.
Blatul glazurat se da la rece si cand este gata...

...se toarna restul de glazura in desenul dorita.

Se serveste rece, alaturi fireste de o cafea fierbinte.

Dragi soferi pofticiosi si pofticioase,
savurati-o cu masura, altfel cumparaturile pentru noua prajitura
le veti face ...pe jos, ca va salta gaborii carnetu'.
POFTA BUNA !
...ca-i tare buna.

43 de comentarii:

Federica Simoni spunea...

complimenti!! davvero bella..chissà che buona!!

.✿*E LENA*✿. spunea...

Gabriela, prăjitura ta arată
super...cred că cei doi îngeraşi
ai tăi au savurat-o cu plăcere..
O după amiază excelentă!

adnas54 spunea...

Arata divin cum bine ai spus. Trebuie incercata. Felicitari pentru blog.

Nina spunea...

Cara, felicitari pentru creatii de la a la z si naratorului postarilor. Eu nu prea citesc, de multe ori nici retetele, sint atrasa de poze cel mai mult, insa de data asta am avut rabdarea sa citesc...si am ris chiar!
Haios! Bravo voua dragilor; fericire si iubire va doresc la intreaga frumoasa voastra familie, cu drag!
Nina

Elena Toma spunea...

Arata minunat! Cum eu am un "puiut" de 27 de ani, lichiorul nu e o problema. Trebuie doar sa-l gasesc. Si... voi face, sunt sigura, o "pasiune intunecata" pentru ea. Eu, sunt la dieta, asa ca o sa consum doar o bucatica. Dar, de-abia astept sa-mi incerc puterile cu asa vis ciocolatos!

Daniela Addario spunea...

He, hei... ce pasiune intunecata... arata delicios de ciocolatoasa, iar pozele ma fac sa doresc macar o feliuta mica, micuta...

Amalia spunea...

Frumoasa si delicioasa cred !

LF spunea...

nu stiu ce-mi place mai mult : povestirea sau prajitura! iau o bucatica virtuala si mai citesc odata cu "gravidutzul" ciocoholic.
felicitari Gabriela, ca de obicei :minunat!

bely spunea...

Mmmm arata delicios, cu siguranta am sa-ti fur reteta in urmatoarele zile...doar sa nu uit sa cumpar lichior! Felicitari pt blog, arata super retetele tale!

Nati-lia spunea...

Prajitura arata demential. Mi de felicitari ! Te mai vizitez. P.S. Copii tai emana frumusete si fericire . Va pup

Gabriela Cara spunea...

Thank you, dear Federica. I invite you to try this recipe, because it is really nice.

Gabriela Cara spunea...

Oh, nu! Copii n-au voie sa manance asa ceva. Aceasta prajitura contine multa cafea si lichior, si asta desigur i-ar face nervosi. E o prajitura pentru adulti. Te pup!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc Adnas, abia astept sa faci prajiturica, sa vezi cat de minunata e.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc frumos, darga mea Nina. E drept ca domnul meu are ceva la ''mansarda'', daca reuseste sa scrie ceva atat de haios. Mereu ma ajuta sa pigmentez postarile cu astfel de texte. Daca ai timp, mai da o raita p-aci si ai sa mai te veselesti si cu alte texte.
Multumim de urari si pupici.

Gabriela Cara spunea...

Daca as gasi o reteta dietetica sa te pot ajuta...

Gata, stiu ce fac!

In loc de zahar pun sare, in loc de lichior de ciocolata pun doar apa, iar in loc de faina pun malai. O sa iasa o prajitura ciudata de o sa juri ca-i mamaliga...neagra.

Nu stii ce pierzi! Suna cam ca o ''piaza rea'', dar nu sunt. Imi pare rau doar ca nu poti sa te bucuri de ea, pt ca daca va trebui sa i-o prepari puiutei tale, va trebui sa o si gusti si s-ar putea sa nu te mai opresti. ''Prietenii stiu de ce!''

Gabriela Cara spunea...

Mesajul de mai sus e dedicat pt Elena Toma.

Gabriela Cara spunea...

Draga Daniela, ce sa zic, si ai mei s-au bosumflat ca e prea putina. Dragul de Zamzuu, cum a venit de la servici, cum a intrebat daca mai e. Asa ca a trebuit sa recidivez in cantitate dubla. Prin urmare si-asa deci, am refacut-o, dar in varianta dubla, cu o crema de mascarpone si o voi posta curand sub forma unui tort. Am deja niste poze...

Elena Toma spunea...

A, pai ma bucur de ea... privind-o si salivand. Dar, vine ea ziua de marti, zi de carbohidrati si... ghici cine va gusta macar o inghititura de "pasiune intunecata"?
Io, umilul vostru admirator si "puiutul" de 27 de ani!!!!!

dana2dor spunea...

Waaaaaw, "pacatoasa" prajitura, iar tu esti o adevarata "vrajitoare" cand te joci cu astfel de "potiuni" ispititoare!!
Gabi draga mea, am si eu "dusmanul" meu, asa ca am salvat reteta si am asezat-o in capul listei de praji pentru we :)
Pup si o saptamana faina sa ai!!!!!

dora spunea...

SPLENDID!!!!...felicitari si multi pupici atat bucataresei cat si naratorului!!!...Sunteti dementiali si faceti o echipa cool!!!!...De aceea va iubesc eu pe voi...pupacesc dulce de la mic la mare

Anne spunea...

vai in ce "hal" arata..mi-a lasat gura apa :) Multumim pentru reteta

Paradis spunea...

Si eu vin la spartul intunerecului,ca pasiunea intunecata arata foarte yami,pacat ce deocamdata nu mai pot sa maninc dulciuri, din cauza celor 14 kg pierdute in ultima vreme..:)).,dar nu ma las,ca nu nu-mi face rau o feliuta.NU?Musaca:hmm.:).Bine te-am regasit!Te pup.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc bely, sa nu uiti de lichior, ca asta-i chichirezu la aceasta praji si bineinteles cafeaua.
Spor!

Gabriela Cara spunea...

Te pup Nati-lia si iti multumesc din suflet pentru frumoasele cuvinte!

Gabriela Cara spunea...

Flori scumpa, iti multumesc si te invit sa o incerci!
Daca iti place si tie ciocolata, o sa fi incantata de gustul acestei prajituri.
Te imbratisez cu drag!

Gabriela Cara spunea...

Intr-adevar si desigur data viitoare va fi tortul cu lapte, ca este cam demultisor pe lista de asteptare.

Gabriela Cara spunea...

Si, si... ai facut-o?
Nu vezi ce obicei prost mi-am facut, sa raman restanta la a da raspunsuri si se aduna de abia mai prididesc, asa ca, eu cred ca e demult istorie prajitura facuta de tine.
Te pup si iti multumesc de mesaj si.. desigur scuza intarzierea!

Gabriela Cara spunea...

Te pupam si noi de nu te vezi! Dora, multam!

Gabriela Cara spunea...

Anne, ma minunez si eu ce pofte am starnit printre iubitorii de cioco. Eu nu sunt o asa amatoare, dar la prajitura aceasta nu rezist.

Gabriela Cara spunea...

Te pup Elenush! Astept cu impresiile.

Gabriela Cara spunea...

Bravo fata! Sa-ti fie intr-un ceas cu cuc! Ce n-as da eu sa scap macar de vreo 5 si tot as fi mandra. Ai avut ambatz si nu vreau sa tentez ca ar fi pacat.
Pupici si bine ai revenit! Mi-a fost dor de tine.

P.S. Mesaj pentru Paradis, bineinteles!

Anonim spunea...

Oh, ce minunat arata! Felicitari. Mi-a fost recomandata reteta asta de cineva pe un forum. Nu zic decat sarumana, multumesc, abia astept sa pacatuiesc cu asa ceva. Sper sa-mi iasa, ar fi dezastruos sa nu pot gusta asa ceva.

Gabriela Cara spunea...

Desigur, stia bine cine ti-a recomandat reteta ce gust minunat are aceasta prajitura. Nu este deloc greu de facut si sigur iti v-a reusi, asa ca stau linistita ca si tu te vei bucura de gustul ei.
La multi ani!

Andreea Dianu spunea...

buna gabriela!vreau sa fac si eu reteta si nu stiu cu ce as putea inlocuii lichiorul de ciocolata!pot sa-l inclocuiesc cu cv?arata demential

Gabriela Cara spunea...

Andreea, lichiorul de ciocolata poate fi inlocuit cu unul de cafea sau o crema de whisky. Nu stiu de ce vrei sa inlocuiesti lichiorul, il gasesti usor in supermarket si ii da un gust deosebit prajiturii. Spor!

Anonim spunea...

arata incredibil..yam yam..imi faceti pofta cu toate aceste retete care arata nemaipomenit

Miha spunea...

O adresa de mail se poate? :)

N-am stiu cum sa ti-o cer altcumva, ma scuzi daca am inoportunizat.

Carmen Cojan spunea...

Buna seara! Am facut si eu aceasta prajitura de mai multe ori, e delicioasa! Am folosit odata lichior amaretto in care am topit ciocolata, i-a dat o aroma grozava!
Eu voiam de fapt sa postez la capitolul prajituri si torturi in general, n-am reusit, e prima oara cand trimit un msj pe un blog... in fine, sper sa cititi si mesajul meu.
Ma interesa daca ati facut vreodata tortul de prezentare de pe prima pagina a blogului, cel cu trandafiri albi? Arata extraordinar si mi-a lasat impresia ca e tort de cioco cu crema de menta, oricum, l-am cautat peste tot si nu l-am gasit... Ati putea sa-mi dati niste detalii? Va multumesc si va urmaresc cu multa...pofta!

Gabriela Cara spunea...

Buna Carmen, iti multumesc pentru vizita si aprecieri!
Tortul de pe pagina blogului l-am facut si este delicios, reteta este preluata de pe blogul Dorei(DORA'S SWEETTREASURES)si anume tortul Snikers. Nu are menta, asa cum ti-ai imaginat :), dar este foarte gustos, plin de ciocolata.
Toate cele bune iti doresc si spor la toate!

maria spunea...

Gabriela, am facut-o dar se cere repetir ca nu am inteles mare lucru din ea! E bestiala, multumesc pentru reteta! Tot ce am facut de la tine e bun rau de tot! Pupici!

Luminita Carina spunea...

Imi poti spune, ce diametru are forma in care ai copt prajitura? Multumesc anticipat.

Gabriela Cara spunea...

O poti coace in forma de 24cm.

Andruta spunea...

Ei, bine, am facut si eu o pasiune pentru aceasta "Pasiune intunecata" ciocolatoasa.. Am pus-o pe masa duminica (in loc de tort), caci tocmai am implinit 20 de anisori de casatorie. A fost delicioasa, dar a avut un mare defect: A FOST MICA! S-a cerut un "BIS", dar n-am mai avut cu ce..
Draga Gabriela, bine a zis cineva, intr-un comentariu postat acu' ceva timp, ca esti o adevarata "vrajitoare"..