duminică, 30 iunie 2013

CARAMEL FUDGE

Afara e o zi ploiasa, rece si uda. Si daca tot e vreme de facut bani si numarat copii, ultimii, adica prichindeii casei s-au tot tinut de bracinarii mei sa le indulcesc duminica. Asa ca, rasfoind lista cu retete rezervate pentru "Trebuie facut", am dat de dulcegaria asta, adicatelea Caramel Fudge. Se citeste "Fagi", dar tu fa bine si fugi cu platou' prin casa sa-l ascunzi, sa mai ai si peste juma' de ora, ca pentru maine nu mai sunt sperante. Sincera sa fiu, am mai avut un motiv sa aleg reteta asta. Sara, mezina trupei, pofticioasa nevoie mare, a deschis (oare cum o fi putut?) o conserva cu lapte condensat. A linciurit ca pisica ceva din ea si a lasat-o asa, dosita in frigider, ca poate nu observ. Am dat peste furaciune destul de repede ca sa nu se usuce la suprafata si iata cum am fost "convinsa" de matza mica sa aleg reteta asta:


CARAMEL FUDGE



INGREDIENTE
-125g unt
- 2 linguri de miere
- 1 cup zahar brun (masura americana)
- 1 cutie de lapre condensat
- 100g de ciocolata alba
- alune

PREPARAREA
Se pune untul sa se topesca intr-o craticioara, pe foc mic.
Se adauga laptele condensat si se amesteca bine.
Apoi se adauga mierea si zaharul brun.
Se amesteca continuu pe foc timp de 7-8 minute,
iar la sfarsit se adauga ciocolata rupta bucatele.
Se tapeteaza cu folie de aluminiu o tava mica,
se toarna compozitia, se presara alunele si se lasa la racit,
apoi la frigider pana se intareste.
Se taie bucati si se mananca pe rupte.

POFTA BUNA!!!
...daca mai apuci!

7 comentarii:

Unknown spunea...

cred si eu ca se mananca pe rupte zici...la cum arata!! Imi place ca e tare usor de facut, o sa incerc si eu o portie.

Haplea spunea...

Maaamaaaa ce bunatate!Sigur o sa fac pentru ca mai am ceva lapte condesat!

bucatariicom spunea...

Felicitari pentru retete si pentru blog in general.

Anonim spunea...

Buna,
Ce gramaj are cutia de lapte condensat folosita?

multumesc
cristina

Gabriela Cara spunea...

cutia de lapte condensat, atentie, indulcit... are 390g

Claudia spunea...

Draga mea,spre rusinea mea,ti am descoperit blogul de putin timp,dar de atunci iti rasfoiesc retetele cu mare drag1
Daca mi citesti mesajul,poate ti faci timp sa ma lamuresti cu ce gresesc la aceste bomboane,prima oara au iesit super,le -am mancat precum ,,Hotul din bucataria ta",dupa care am vrut sa repet reteta si nu se mai intaresc,punand aceleasi


ingrediente,aceeasi oala..etc!

Gabriela Cara spunea...

Ma bucur tare mult ca ai gasit aici retete pe gustul tau si iti multumesc pentru aprecieri.
Motivul pentru care nu s-a intarit suficient, cred eu, este timpul de fiert al siropului. Ca si la ciocolata de casa, clasica, daca siropul nu este legat suficient, nu vom obtine o ciocolata tare.